STRONA GŁÓWNA  WYPADKI Z UDZIAŁEM DZIECKA NOWE ROZWIĄZANIA OPINIE WAŻNE INFORMACJE KONTAKT
Przyczyny wypadków
Przyczyną zaistniałych wypadków z udziałem dziecka w wózku leży wyłącznie po stronie producenta. To producent ma obowiązek wprowadzania na rynek wyroby bezpieczne, zapobiegające powstawaniu wypadków. Dotychczas stosowane w wózkach hamulce nie zapobiegają w żaden sposób niezamierzonemu, a tym samym niekontrolowanemu odjechaniu wózka z dzieckiem. 
Istnieją w codziennym użytkowaniu wózków sytuacje, w których z oczywistych powodów hamulec wózka nie może być zablokowany.

Oto przykładowe sytuacje:
    * Wsiadanie z dzieckiem do pociągu czy środków komunikacji miejskiej,
    * Jazda wózkiem po pochyłościach.

W obu przypadkach z oczywistych powodów hamulec musi być odblokowany. Chwilowa nieuwaga  opiekuna, który puści prowadnicę wózka, potknięcie i utratę równowagi czy zasłabnięcie skutkuje samoistnym, niezamierzonym i niekontrolowanym ruchem wózka z dzieckiem.

     * Przewóz dziecka w wózku w pociągu, autobusie czy tramwaju,

W tym przypadku hamulec musi być bezwzględnie zaciągnięty aby uniemożliwić przemieszczanie wózka z dzieckiem podczas manewrów skrętu, ruszania czy hamowania pojazdu w którym przewożone jest dziecko w wózku. Zdarzają się jednak sytuacje, że opiekun dziecka nie zdąży zahamować wózka, pojazd rusza i wprawia w niezamierzony ruch wózek w przypadku kiedy opiekun na skutek ruchu pojazdu straci równowagę. W konsekwencji wózek z dzieckiem może uderzyć w przeszkodę czy przewrócić się, co spowoduje poważny zazwyczaj uraz dziecka.

     * Matka prowadzi wózek z dzieckiem, a obok idzie drugie dziecko.

 W momencie gdy idące dziecko odbiegnie od rodzica np. w kierunku ruchliwej ulicy ten biegnąc za nim może pozostawić nie zahamowany wózek (nie zdąży uruchomić hamulca), co może na nierównym czy pochyłym terenie spowodować niezamierzony, niekontrolowany ruch wózka i wypadek przewożonego w nim dziecka.

 Niebezpieczne sytuacje zdarzają się nader często i są trudne do przewidzenia. Wszelkiego rodzaju pochyłości terenu: podjazdy, schody z prowadnicami na koła wózka, niewielkie pochyłości terenu wymagane w celu odprowadzenia wody deszczowej na przystankach autobusowych czy tramwajowych, peronach dworców, zjazdach z chodnika na przejście przez jezdnię, stanowi w przypadku nieuwagi opiekuna śmiertelne niebezpieczeństwo dla przewożonego dziecka.  Również obsługa dziecka czy wózka - poprawienie ułożenia dziecka, jego ubioru, postawienie budki, zmiany położenia oparcia czy podnóżka wymaga puszczenia prowadnicy wózka, a w konsekwencji - w niesprzyjających okolicznościach - niezamierzony jego ruch.

Obecna konstrukcja hamulca, jak już wspomniano powoduje, że wózek pozostaje niezahamowany, a tym samym niezabezpieczony przed niezamierzonym ruchem. Jego unieruchomienie wymaga wykonania dodatkowej czynności zahamowania poprzez przestawienie dźwigni hamulca.

 Opisany powyżej wypadek w Melbourne nie jest przykładem odosobnionym. Każdy z nas w życiu codziennym jeśli nawet nie doświadczył przypadku niekontrolowanego odjechania wózka z własnym dzieckiem, to na pewno spotkał się podobną sytuacją opisaną przez innych.
 System automatycznego hamulca "Super-STOP" zapobiega takim sytuacjom !!!